نابودي حيا در جوانان هدف تهيه‌كنندگان فيلم‌هاي نامناسب غربي
نشانه‌گيري شبكه‌هاي ماهواره‌اي براي تخريب خانواده ايراني
نابودي حيا در جوانان هدف تهيه‌كنندگان فيلم‌هاي نامناسب غربي

خبرگزاري فارس: يك جامعه شناس با بيان اينكه رفتار، پوشش، اعتقادات و نحوه آرايش برخي از جوانان شاهد نفوذ الگوهاي غربي و تأثير برنامه سازي‌هاي آنهاست، گفت: نابودي حيا در جوانان هدف تهيه‌كنندگان فيلم‌هاي نامناسب غربي است.


 

امان قرائي مقدم در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: بدترين تأثير رسانه‌هاي غربي كه فيلم‌ها و سريال‌هاي مختلفي را ازطريق شبكه‌هاي ماهواره‌اي پخش مي‌كنند تغيير فرهنگ و هويت جوانان به ويژه زنان و دختران است.

وي افزود: هدف كشورهاي توسعه يافته براي حمايت از توليد فيلم‌هايي كه نهاد خانواده را تضعيف كرده و بي و بند و باري اخلاقي را ترويج مي‌دهند، فريب جوانان و به نوعي شست‌و‌شوي مغزي آنهاست.

استاد دانشگاه تربيت معلم با بيان اينكه تهيه كنندگان اين گونه سريال‌ها به دنبال گسترش فرهنگ انگلوساكسون در جهان و ايران هستند، گفت: فرهنگ انگلوساكسون آداب، رسوم، باورها، ارزش‌ها، سبك زندگي و الگوي رفتاري ميان دختران و پسران را تغيير مي‌دهد و آن را مطابق با فرهنگ اروپا و آمريكا مي‌كند.

* ترويج لاابالي‌گري و نابودي ارزش‌ها در برنامه‌‌هاي ماهواره‌اي

قرائي مقدم ادامه داد: رابطه آزاد دختر و پسر، بي بند و باري، مقيد نبودن به ارزش‌ها و هنجارها،‌بي اعتقادي، لا ابالي‌گري و نابود كردن هنجارها و ارزش‌هاي ملي هر كشور اهداف برخي از برنامه‌هاي ماهواره‌اي است.

اين جامعه شناس بيان كرد: اين اقدام غرب براي استحاله فرهنگي ايران زماني شروع شد كه نخستين دانشجويان ايراني به اروپا رفته و لباس اروپايي را به ايران آوردند هم‌اكنون نيز اين استحاله از طريق راديو، تلويزيون وشبكه‌هاي ماهواره‌اي مانند فارسي وان ارزش‌هاي جوانان را تغيير مي‌دهند.

وي با اشاره به اينكه در رفتار، پوشش، اعتقادات و نحوه آرايش برخي از جوانان شاهد نفوذ الگوهاي غربي و تأثير برنامه سازي‌هاي آنها هستيم، اضافه كرد: الگوهاي نادرست پوشش تحت تأثير اين فيلم‌ها و سريال‌ها به كشور نفوذ كرده است و الگوي رفتاري و پوششي جوانان و دختران ايران تغيير بسياري پيدا كرده است و به نوعي نمونه آشكاري از الگوهاي غربي را در خيابان‌هاي شهر شاهد هستيم.

قرائي مقدم اضافه كرد:‌ برخي از برنامه‌هاي نامناسب ماهواره اثرات عميقي در افكار زنان و مردان ايراني گذاشته و ديگر در خانواده‌ها تعهد و پايبندي را كمتر مشاهده مي‌كنيم،‌ زن امروز با گذشته تفاوت بسياري دارد به‌گونه‌اي كه هم‌اكنون حيا براي او به منزله خجالت و كم رويي محسوب مي‌شود، در گذشته مردان نيز مثل امروز بي تعهد و بي مسئوليت نبودند.

اين جامعه شناس گفت: هجمه فرهنگي دشمن در كشور به طور آشكار مشاهده مي‌شود و بهترين وسيله اين هجمه رسانه‌هاي غربي و ماهواره است، اكثر خانواده‌هاي كشور حتي در مناطق محروم نيز ماهواره دارند و براي سرگمي برنامه‌‌هاي اين شبكه‌ها را مشاهده كرده و به آرامي فرهنگشان نيز تغيير مي‌كند.

وي بيان كرد: رسانه‌هاي غربي در روز 70 ميليون كلمه مخابره مي‌كنند در حاليكه رسانه‌هاي داخلي روزانه فقط يك ميليون كلمه مخابره مي‌كنند و متأسفانه نتيجه اين مي‌شود كه صهيونيست‌ها و شبكه‌هاي غربي فرهنگ جوانان را بتوانند تعيين ‌كنند.
انتهاي پيام/ر


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: